Dins del 17è Festival Nacional de Poesia de Sant Cugat, la Llar d’Avis, en col·laboració amb la Fundació J. V. foix, dedicarà la tarda del dia 10 d’octubre a J. V. Foix amb motiu dels 30 anys de la mort del poeta.

Lloc: Casal d’Avis de la Parròquia. c/ Valldoreix, 9. Sant Cugat
Dia i hora: 10 d’octubre a les 18 h.

Joan Ponç. Diàbolo

A partir del 6 d’octubre es pot visistar a la Pedrera, l’exposició antològica sobre Joan Ponç, comissariada per Pilar Parcerisa, que presenta l’obra i la figura del pintor, amic de J. V. Foix, amb qui van fer dos llibres d’artista.

Lloc: Sala de exposicions La Pedrera
Passeig de Gràcia, 92
Horari: Del 6 d’octubre al 4 de febrer de 2018
De dilluns a diumenge, de 10 a 20 h

El 12 de desembre de 1933, J. V. Foix va publicar a La Publicitat l’article titulat «La llibertat de triar el propi destí», que acaba dient: «Només la tria per cadascú del propi destí, i la tria, entre tots plegats, del destí de la Comunitat, afavorirà l’elevació del País a més altes categories.»

Si el voleu, el podeu llegir aquí.

J. V. Foix, apassionat dels avions

Xavier Duran, publica a la secció de Ciència del diari Ara, l’article «J. V. Foix, apassionat dels avions», i comenta les possibilitats estètiques, socials i econòmiques dels avions segons J. V. Foix.

Si vols llegir l’article, clica aquí.

J. V. Foix als Torrents de Lladurs

La nit del 24 d’agost, dins del Grand Tour –ruta a peu oberta a tothom i compartida per artistes i escriptors– organitzat per Nau Côclea, després de baixar de Coll de Jou i en direcció a Solsona, s’aturen als Torrents i en Moixic i la Núria Terri reciten els poemes de J. V. Foix situats a les terres d’origen de la nissaga dels Foix.

Al diari El Punt Avui del 20 d’agost, Arnau Puig, teòric del grup artístic «Dau al Set», publica un article en què recupera l’article «Hematografia», que J. V. Foix va publicar a La Publicitat l’11 de gener de 1932 i que podeu trobar aquí.

Llegiu l’article d’El Punt Avui aquí.

Aquest diumenge 23 de juliol el diari Ara, a la secció «Abans d’ara. Peces històriques triades per Josep Maria Casassús», ha publicat un article de J. V. Foix que havia aparegut a Monitor el 1922.
El periodista formulava propostes internacionals estratègiques per al sobiranisme català.

Llegeix l’article

Aquest diumenge 9 de juliol el diari Ara, a la secció «Abans d’ara. Peces històriques triades per Josep Maria Casassús», ha publicat l’article de J. V. Foix que havia aparegut a La Publicitat l’any 1931.
En països veïns hi havia reticències respecte a la República i a la Generalitat naixents.

Llegeix l’article sencer

El dia 7 de juny, els 13 alumnes guanyadors dels Jocs Florals celebrats a l’escola Poeta Foix per Sant Jordi van venir a visitar la Fundació acompanyats del director de l’escola, Màrius Pla, i de la mestra Susanna Parra.

Foto Palau i Fabre: Toni VidalEn el marc de l’Any Palau i Fabre i la commemoració dels 30 anys de la mort de J. V. Foix, s’organitza al MUHBA Vil·la Joana, l’acte titulat «J. V. Foix i Josep Palau i Fabre, afinitats electives. Una conversa entre Pere Gimferrer i Vicenç Altaió».

Dia i hora: Dijous 15 de juny a les 19 h
Lloc: MUHBA Vil·la Joana. Casa Verdaguer de la literatura
Ctra. de l’Església, 104 (Vallvidrera)

Com arribar-hi.