Amb motiu dels trenta anys de la mort del poeta, el número 475 de la Serie I de la Biblioteca dell’«Archivium Romanicum» es va centrar en J. V. Foix.
Els articles, d’Enric Bou, Ilaria Zamuner, Joan R. Veny-Mesquida i Joan Minguet Batllori, tenen com a nucli la publicació del facsímil de la plaquete «És quan dormo que hi veig clar» de J. V. Foix i Joan Miró l’any 1975.

Amb motiu del 125è aniversari del naixement de J. V. Foix, a Tangram. Espai polièdric, s’hi podrà veure l’espectacle basat en textos de Foix i interpretat per Moixic i Voliana.

Lloc: Tangram. Mañé i Flaquer, 23
Dia i hora: 4 d’octubre a les 20 h

Més informació

L’Associació Gabriel Ferrater, de Sant Cugat, organitza els primers dimecres dels mesos d’octubre, novembre i desembre el Grup de Lectura de Poesia dedicat a J. V. Foix. Les sessions les dirigirà Jordi Malé, professor de Litearatura Catalana de la UdL.

Lloc: Mesón de Sant Cugat. Plaça Octavià, 8.
Dies: 3 d’octubre, 7 de novembre i 5 de desembre.

Fulletó de les sessions. Assistència gratuïta.

Autor: Humberto RivasEl 1918 és l’any del final de la Gran Guerra i de la grip espanyola, però també una data clau per a la literatura catalana i per a J. V. Foix. Amb Lluís Quintana, professor de Filologia Catalana (UAB); Enric Bou, professor de Literatura Catalana a la Università Ca’Foscari (Venècia) i Antoni Martí Monterde, escriptor i professor de Literatura Comparada (UB). Presenta Joan Safont.

Dia: 20 de setembre del 2018 a les 19.00
Lloc: Ateneu Barcelonès. Sala Verdaguer.

Aquí podeu veure el vídeo.

Dissabte 1 de setembre s’inaugura l’exposició «Memòria personal» de l’artista olotí Quim Domene a Ceret, en què presentarà, entre altres obres, les escultures-llibre inspirades en poemes de J. V. Foix.

Dies: De l’1 al 30 de setembre
Lloc: La Capelleta, Ceret.

Aquí pots veure el cartell de l’exposició.

Dissabte 11 d’agost a les 20.30 h, al Centre d’Art Contemporani Nau Côclea, Moixic i Volianna faran l’espectacle de petit format i retroprojecció animada «Dir J. V. Foix als Torrents de Lladurs».

«J. V. Foix al Sónar»

La revista L’Avenç de juliol i agost publica un article de Jordi Puntí titulat «J. V. Foix al Sónar» en què l’autor relaciona l’esperit avantguardista present a les proses de Foix amb el panorama artístic actual català i, concretament, amb el festival de música electrònica i amb Sergio Caballero, un dels creadors del Sónar.

Aquí pots llegir l’article.

El traductor, crític literari i professor de literatura comparada Eberhard Geisler publica, a la revista alemanya Sprache Im Technischen Zeitalter, la traducció de deu sonets de Sol, i de dol, de J. V. Foix, precedits d’un pròleg.

Aquí podeu veure la llista dels sonets.

Pròximament, a Casa Usher Llibreters, Jordi Cornudella, assessor d’Edicions 62 presentarà el Diari 1918, de J. V. Foix, i Elegies de Bierville. Salvatge cor. Darrers poemes, de Carles Riba, tots dos a la col·lecció labutxaca.
També hi intervindran Perejaume, Dolors Miquel i Enric Casasses.

Lloc: Casa Usher Llibreters Carrer de Santaló, 79. Barcelona
Dia i hora: 19 de juny a les 19 h.

Sant Jordi a l’Escola Poeta Foix

Un any més, l’escola Poeta Foix ha organitzat els Jocs Florals de Sant Jordi, als quals la Fundació va ser convidada.

Aquest 2018, la poesia guanyadora del Premi Extradordinari J. V. Foix es titulava «La història de tota una vida», de G. S. I. A més, s’han atorgat tres premis de Poesia (a 1r i 4tA i 4tB de primària) i tres premis de prosa (a 2n, 3r i 5è de Primària).