La Revista de Catalunya ha publicat un número titulat La República de les Lletres, en homenatge a la revista homònima que es va publicar a València entre 1934 i 1936. Coordinat per Xènia Bussé, recull 25 textos d’autors actuals cada un dels quals ha triat un autor i n’ha fet una narració.

En el cas de J. V. Foix, Marina Espasa ha escrit «Diari (1918) 2018 de J. V. Foix».

Dia mundial de la poesia 2019

El 21 de març va ser proclamat Dia Mundial de la Poesia l’any 1999 per la Conferència General de la UNESCO. La Institució de les Lletres Catalanes promociona aquesta celebració a les terres de parla catalana amb l’organització de diferents accions amb l’objectiu de difondre el fet poètic.

Aquest any el poema de J. V. Foix és Dèiem la nit, dedicat a Carles Riba.

El 17 de març vinent tindrà lloc la presentació del llibre Els lloms transparents, de J. V. Foix, a càrrec de Jordi Cornudella i de Marina Porras. El llibre que du el pròleg de Gabriel Ferrater es va publicar per primera vegada el 1969.

A les 11 h hi haurà una visita guiada a la Casa Verdaguer de la Literatura al preu de 5 €.

Lloc: MUHBA Vil·la Joana, Ctra. de Vallvidrera, 104. Barcelona
Dia i hora: 17 de març a les 12.30 h

Aforament limitat. Per reservar, cliqueu aquí.

Al final del 2018, es van inaugurar els frescos de l’artista Santi Moix, establert a Nova York, a les parets de l’església del poble de Saurí, al Pallars Sobirà. El projecte uneix la tradició del romànic català -identificada amb la pintura al fresc- amb una estètica contemporània i innovadora.

Com que el poble és al terme de camí, Moix hi ha inclòs el text de J. V. Foix «Els bells camins es multipliquen allà on creieu que acaba la carretera».

Dijous dia 14 de febrer a Tòmiris Llibreria es farà un recital de Sol, i de dol, de J. V. Foix. Hi intervindrà el poeta Jaume Creus, que recitarà.

Dia i hora: 14 de febrer a les 19 h.
Lloc: Tòmiris Llibreria. Padilla, 242, local 2

Aquí podeu descarregar el cartell.

Per cloure la celebració dels 125 anys del naixement de J. V. Foix i commemorar els 32 de la mort, es farà un acte doble a MUHBA-Vil·la Joana.

«J. V. Foix, entre la terra dels seus i la ciutat púgil» inclou la conferència «J. V. Foix, flâneur a Barcelona», d’Antoni Martí Monterde, i l’espectacle d’ombres i poesia «Hereu d’una nissaga morta», de moixic i Volianna.

Dia i hora: 27 de gener a les 11.30 h
Lloc: Vil·la Joana. MUHBA. Ctra. de l’Església, 104. Vallvidrera.

L’entrada és gratuïta. L’aforament limitat. Si voleu reservar entrades, feu-ho aquí.

Aquest 2018, la Fundació J. V. Foix, en col·laboració amb Edicions 62, ha decidit reeditar Els lloms transparents, de J. V. Foix, que es va publicar per primera vegada l’any 1969.
Amb un pròleg de Gabriel Ferrater, conté quranta-sis articles dels que Foix va escriure per al diari La Publicitat, uns escrits que reflexionen sobre cultura, política i societat des d’una perspectiva catalanista.

Aquest any, amb el diari Ara podeu adquirir els facsímils de les felicitacions poètiques que J. V. Foix va enviar durant gairebé trenta anys als seus amics.
Cada una conté un poema de Foix i la il·lustració d’un artista, entre els quals, Dalí, Miró, Tàpies, Ponç o Amat. Així mateix. L’estoig es va fer en col·laboració amb la Càtedra Màrius Torres i Pagès Editors.

Si hi esteu interessats, podeu comprar-lo aquí.

El músic i compositor olotí Joan Josep Mayans farà un concert en què interpretarà, acompanyat al violoncel d’Eva Curtó, poemes musicats dels poetes J. V. Foix, Ponç Pons, Maragall, Verdaguer, Carner i Pere Quart, entre altres.

Lloc: MUHBA. Vil·la Joana. Ctra. de l’Església, 104, 08017 Vallvidrera. FGC: Baixador de Vallvidrera
Dia i hora: Diumenge 16 de desembre a les 12 h.

Si hi voleu assistir, heu de fer reserva prèvia aquí.

Si hi esteu interessats, podeu comprar-lo aquí.