Mapa literari català 2.0

El 15 de juny es va presentar oficialment elMapa literari català 2.0.
L’MLC conté més de mig miler de fragments d’obres literàries i 31 autors, acompanyats d’un important contingut multimèdia, amb fotografies, vídeos i locucions dels textos amb veus tan reconegudes com les de Pere Arquillué, Carles Sales, Rosa Cadafalch o Mercè Managuerra. Igualment, l’MLC ofereix la possibilitat de recórrer rutes literàries, tant virtuals com practicables. El Mapa Literari Català és una aplicació web basada en la tecnologia de Google Maps que permet consultar diferents punts de la geografia mundial amb textos de la literatura catalana associats. Cada localització geogràfica o espai escrit està format per un text relacionat amb el territori així com tota una sèrie de continguts multimèdia. Completen els espais escrits, unes contextualitzacions per explicar els vincles d’una obra determinada i del seu autor amb el territori localitzat.

L’aplicació també recull la localització dels centres de patrimoni literari i centres d’estudi que conformen l’associació Espais Escrits. Xarxa del Patrimoni Literari Català, amb informacions pràctiques de la institució. J.V. Foix és un dels autors indexats al mapa. Aquest web proposa també l’experiència de viatjar pel territori gràcies a les rutes literàries, que poden ser recorreguts tant virtuals com practicables.

Per a una millor navegació es recomana utilitzar Google Chrome.