Videolits

“Una rosa…”
Poema recitat per J. V. Foix. Mans: Nico Baixas Edició: Joan Rodón Direcció: Frederic Amat

“Dibuixar és…”. Guió de Montse Ginesta i Jordi Teixidó. Realització és de Jordi Teixidó.

“És quan dormo que hi veig clar”, de J.V. Foix
Montserrat Auqué, del col·lectiu En Veu Alta, recita el poema de J.V. Foix “Es quan dormo que hi veig clar”. El vídeo s’il·lustra amb imatges de l’artista surrealista polonès Jacek Yerka.
Centre de Lectura de Reus

“Sol, i de dol” i “Si pogués acordar raó i follia”, de J.V. Foix
Montserrat Auqué, del col·lectiu En Veu Alta, recita un sonet de Sol, i de dol i “Si pogués acordar raó i follia”. Els poemes s’il·lustren amb imatges d’aiguaforts de Joan Ponç, artista surrealista del grup Dau al set, recollides a l’exposició La pell de la pell organitzada per la Fundació Carulla al Museu de la vida rural l’any 2007.

“Sol, i de dol” de J.V. Foix
FX Arnau interpreta unes quantes notes al piano inspirades en el poema “Sol, i de dol” de J.V. Foix.

“Va ser diumenge passat, a les tres de la tarda…”
espaifi: Exercici de vídeo: clip sobre un poema en prosa de J.V. Foix recitat pel mateix poeta i extret del llibre Més enllà dels preceptes.
Barcelona: Edicions 62 i Fundació J.V. Foix, 2006, CD 12, p. 51.
El material sonor prové d’una sessió, no datada però segurament del 1970 o molt poc després, en què es va enregistrar una lectura comentada del poeta.
El poema en prosa és de KRTU (1932), de la secció “Ombres darrere els lilàs”.

“Ho sap tothom i és profecia”

Jaume Calatayud i Vicente Monera.